vrijdag 13 januari 2012

Hoe bepaalt een online marketeer zijn uurtarief



De online marketeers zitten niet gebonden aan bepaalde regels voor tarieven. Daar is helaas geen standaard uurtarief uit een lijstje. De tariefbepaling hangt af van een aantal factoren:

  • Kennis en vaardigheden van online marketeer
Als een opdracht vraagt specifieke kennis dan wordt een hogere tarief gevraagd   

  • Duur of omvang van de opdracht
Een opdracht van zes uur zal een uurtarief een stuk hoger kan liggen dan wanneer een opdracht waar 3 maanden werk in zit.

  • Concurrentie tussen internet marketing aanbieders
Als een online marketeer een opdracht kunt krijgen waar men voor in de rij staat om te mogen uitvoeren zult hij/zij uit concurrentieoverwegingen wel eens uw tarief of prijs moet aanpassen. Opdrachtgevers weten dat ook en zeker zullen daar gebruik van maken.

  • De bekendheid van de marktconforme tarieven
Prijzen en tarieven dienen ook marktconform te zijn. Een opdrachtgever kent ook de bekentenis van gangbare uurtarieven in het internet marketing markt.

  • Hoe goed kunt een online marketeer onderhandelen
Een belangrijk aspect van het onderhandelen is de prijs en tarief. Het is vanzelfsprekend dat een prijsmarge in de gevraagde prijs ingebouwd is. In iedere geval, echt moeten de prijzen en tarieven voor internetmarketing diensten goed opgebouwd zijn.