zondag 18 november 2012

Content scan van de Scapino webwinkel productpagina


Toevallig (echt!) kwam ik een productpagina van Scapino.nl tegen, namelijk “Bootte hoog leer met gespen” (van 12 november 2012): 




Daar was op zich niks mis mee, alleen … dubbele content! Dat is zeker een negatieve factor bij het goed scoren onder zoekmachines. 



Ik heb bekeken de content, volgens de “good practice” richtlijn voor de optimale structuur van de content op de productpagina van een webwinkel, en niet gevonden een marketing pitch en wel gevonden dat sociale media “knoppen” buiten gebruik zijn.

Marketing pitch
Pakkende verkoop slogan, of Marketing pitch, is een belangrijke element van de productpagina content. Het zorgt voor de conversie van de productpagina en tegelijkertijd als extra “place holder” voor de tekstuele content (denk ook aan zoektermen).

Sociale media
Op de huidige pagina zijn de sociale media “knoppen” gereset ;) tot 0. Het werkt niet aan de conversie! We zijn allemaal op de hoogte van dergelijke verkooppraatjes van winkeliers en verkopers van tweedehands auto’s, toch? Daarom zou er niks mis mee zijn als de Facebook en Twitter knoppen te maken krijgen met meer aantrekkelijkere getallen. 




Nogmaals, ik heb deze productpagina scan beperkt tot een analyse van de structuur van de productpagina content. Dus, geen volle zoekmachine optimalisatie scan. Neemt u deze analyse aan als een informele maar wel kritische blik op de content van deze pagina. Het algemene principe is bekend – elke pagina van een webwinkel moet goed zijn of zelfs meer dan goed. Anders wint het de harten van potentiële kopers niet en de aandacht van de zoekmachines trouwens ook.








2 opmerkingen: